Materiell lycka

Materiell lycka existerar. Lycka går att köpa för pengar, så är det bara. Det konstaterade mamma och jag idag efter att ha åkt upp till ridhuset med våran bästa bil som drar i detta väder och bästa trailer som är så äckligt bra. Älskar allt med den! Och även min underbara Fiona är ju köpt för pengar och hon är bäst i världen. Så dem människor som påstår att man inte kan köpa lycka för pengar ha fel(enligt mig). Fick även som sagt rida och trava lite i ridhuset idag för att känna hur hon kändes, och gud vad fin hon var! Under de förutsättningarna jag hade idag med en häst som vilat från träning väldigt länge, det är kallt vilket gör hästar galna, det blåste, vi var själva i ridhuset som hon kan bli stressad av, men ändå var hon så fin! Hon var verkligen sitt riktiga jag igen. Lite galen var hon i början, som hon alltid är, men jag blev så förvånad för hon släppte så fort. Det brukade ta mycket längre tid innan hon lugnade ner sig. Jämnt stöd i tyglarna, satt inte fast och ah, hon kändes frisk. Visst, springig var hon. Men det är hon alltid, oavsett om hon är skadad eller inte, så jag hade förståelse för det med tanke på att hon vilat så mycket. För hon lyssnade ändå så mjukt och fint i förhållningarna. Hoppas, hoppas, hoppas(!!!!!) verkligen att vi får klarbesked av veterinären på torsdag att vi kan börja sätta igång henne nu! 

bild från förra vintern
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0