ny vecka, nya tag

Hade en riktigt bra helg tycker jag! I lördags red jag ett pass på banan på morgonen. Mjuk och fin var hon, hittade lite nya knappar. Sen åkte mamms, syster och jag först till sharpman och köpte en padd till sadeln och sen in till Linköping. Behövde köpa ett par nya stallskor och en vinterjacka. Men dock så floppa allt.. Skrona passa bra, men när jag var hemma och skulle prova att lägga i extrasulor, som jag måste ha för mina fötter, så blev det för trångt.. Typiskt.. Och ingen vinterjacka hitta jag heller. Eller jag hitta några, men ingen direkt som jag kände, "Den vill jag verkligen ha", då de kostar en del så vill jag att den ska va perfekt. Men hitta i alla fall en snygg klocka! 

Igår så var det gå upp tidigt, 05.30,  för att fodra hästar och sen följa med på tävling. Syster och några andra nyrkare skulle tävla i boxholm. Har saknat att bara följa med och va hinknisse på tävling. Och nu blir det massa tävlingar framöver, för både syster och mig. Så himla kul! Jag ska till åtvidaberg i helgen och debutera 115. Spännande! I alla fall, när vi kom hem efter tävlingen mocka jag åt Fiona, sen in och åt mat och efter det så hade mamms och jag mysstund framför film med popcorn och annat gottigt. Behövligt! Efter det så blev det en blöt tur i skogen. Mysigt och busigt! 

Idag var det skola till 1. Cykla hem i motvind så det kändes som jag cykla på stället och sen direkt ut i skogen för en springtur. Så underbart härligt och riktigt bra gick det idag! Energin tog aldrig slut! Sen slappa en liten stund tills mamma kom hem och sen ett pass på ridbanan. Gick lite trögt i början men det släppte efter ett tag och blev riktigt bra!

Ligger en sanning i det..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0