16:e Maj

Torsdag idag men min hjärna säger fredag. Har varit en dag i förväg i hjärnan hela veckan, asjobbigt haha! Aja, imorn är det fredag i alla fall! Igår var det sjukt slappt i skolan och så gjorde jag klart engelska nationella under den korta tiden jag var där. Så himla skönt! Plus att det gick riktigt bra med. Hade muntliga kvar och det är den delen som är min starka del. Blir väl så antar jag i ungdomens samhälle. Det mesta man läser på internet och skriver känns som det är på engelska. Det blir så vanligt, ibland kan jag till och med tänka för mig själv på engelska utan att jag tänker på det. Läraren sa efteråt att när jag pratar kan man inte höra att jag har svenska som modermål. Även att jag hittar ord lätt och har lätt att uttrycka mig med bra flyt. Så det var kul! Idag har det varit lite blandat. Slutade skolan vid lunchen. Åkte hem och käka och sen sola jag ute. Så himla skönt var det och varmt! Kändes verkligen som sommar! Sen har jag faktiskt bakat massor idag också! Gjorde själv hallon och chockladmuffins. Vet inte riktigt hur de smakar men mamma och pappa säger att dem är goda så får lita på dem. Min dag kommer då jag också kan äta en.. Sen så håller även mamma och jag på med att göra en hallonmousstårta. Just nu står den i kylen och vi ska snart göra sista momentet med graneringen. Blir nog kanon! Varför vi bakar är för att älskade mamma fyller år imorn! Så det ska firas imorn och en till rolig sak händer imorn, vi ska äntligen hämta hem lilla piggelin! <3

inte min bild på tårtan, men så kommer den se ut när den är klar:)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0