lyckad tävlingsdag!

Ååh det gick så bra idag! Trots omständigheterna så lyckades vi sno en 4:e placering! Startade som nummer 2 och det blev jättestressigt. När vi kom dit slängde vi på grejerna och hoppa upp och börja rida fram. Så hoppa vi lite på ett lågt räcke några språng. Hoppa av och gick banan. Sen hoppa jag upp lite fort igen och rider upp till framridningen. När jag ska börja hoppa fram då, precis kommit upp dit. Så hör vi i högtalarna att jag ska in på banan innan jag hunnit hoppa nått. Liiiite stressigt! Så hann hoppa räcket 1 gång och på oxern 2 gånger. Hahah! Men kunde starta om hjärnar från stress till 100 % koncentration. Det är faktiskt nått jag är riktigt bra på. Att hur stressigt det än är på framridning och allt annant så när jag väl kommer in på banan är jag alltid fokuserad och påverkas ingenting. Rider precis likadant som om jag hade haft en normal framridning. Men hon kändes väldigt fin. Precis lagom pigg, fin på bettet, lyssnade bra på mina hjälper och var lättsvängd och fin i omhoppningen. Så är väldigt nöjd med henne! En lyckad tävlingsdag med en glad ryttare och häst kan man samanfatta det. 

Nu länktar jag massa till nästa tävling! Hoppas då att få hoppa 2 klasser, men det ska vi nog! Det är inte helt bestämmt vilken vi åker till än. Bara att vi förmodligen åker till Örebro vecka 16, men hoppas på att vi kan åka till Vikbolandet vecka 14. Skulle va grymt kul! Men först nu länktar jag till nästa helg. Då blir det kurs för Anna Emanuelsson i markebäck! 

Kommentarer
Postat av: Vendela

Bra jobbat;) Grattis!^^

2013-03-10 @ 08:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0