gick över förväntan

Orkade inte skriva nått igår. Men körlektionen gick riktigt bra faktiskt! Fick näst intill bara beröm för min körning, så det känns bra! Träningen gick hyffsat, konditionsträningen lite segt men bra, styrkan måste dock gått väldigt bra. Körde på magen och det känns idag! Älskart! Sen hälsa jag på farmor en sväng och åkte hem med papps. Alltid kul att hälsa på. Sen var det bara att byta om till ridkläder för ett pass i ridhuset med Fiona. Har inte ridit henne ordentligt nu på väldigt länge, minns faktiskt inte ens när det var sista, för mig det var en vecka innan skolan sluta, så typ 3-4 veckor kanske? Så hade kommit ifrån det lite kände jag själv, så början sög ju kan man säga.. Hahah, ville bara hoppa av och sluta. Men tog tag i det så blev det bättre efter en stund. Galoppen gick faktiskt över förväntan! Trodde det bara skulle bli spring, släng med huvudet oså. Och ja, i början var det det. Men efter en liten tund satte jag verkligen till den bästa och starkaste sitsen jag har och det funka jättebra! Vart typ förvånad. Fick verkligen en jättebra känsla! All hård styrketräning på gymmet början löna sig! Så länktar redan nu tills nästa dressyrpass! Idag blir det antingen promenad eller skritttur, inget vidare underlag i skogen..
Är även sjukt tävlingssugen! Annie och jag prata om det en del igår och det gjorde ju inte saken bättre.. Men nästa vecka börjar hoppträningar för oss igen så vi kommer igång och kan börja snart! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0