duktig hest

Blev lite ändrade planer den här helgen än vad som först var planerat. Då Fiona vr så sjukt galen och vild igår när Annie red henne så anmälde vi oss till pay and jumpen på klubben idag så Fiona skulle få ett ordentligt pass idag också. Det gick bra tillslut iallafall! Fick skritta upp, lite kallt men det funka. Dock drog gruppen innan öven massa så det blev sjukt kallt att skritta utanför innan vi fick komma in. Sen var Fiona helt sjukt crazy och vild så efter jag ridit fram en stund ville jag bara sakta av och skita i att rida fram.. haha, men tänkte att det är bäst om hon får springa så mycket som möjligt så stod ut. Sen till hoppningen. Hoppa först ett varv på 1 m 105 tror jag det låg på. Hon var överallt, galen och jag kunde knappt kontrollera henne.. Vi nolla men ah, det kändes ju lite sisodär.. Sen till andra rundan, 115 cm kändes sjukt mycket bättre! Mycket bättre kontroll, fina genomhoppande språng och bra på distanserna. Nolla även där! Så det kändes riktigt bra! Sen skritta hem igen, haha, hade bokstavligen ingen känsel i hela fötterna.. När jag kom in, hade ändå fått upp lite värme då, så var min lilltå verkligen lilablå! Trodde typ den var köldskadad och att jag skulle tappa den eller nått.. Ne, men nu börjar de tina lite iallafall! Nu ska jag träna snart tror jag, eller om jag väntar tills lite senare, har inte bestämt mig än.. Får se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0