mitt andra hem!

Fick skäll av mina kompisar igår om att jag tränar för mycket, att jag inte får nån effekt av det. Kunde inte släppa det under hela träningspasset igår och mina tankar går från det ena till det andra. Men om det var så att jag trände för mycket känner jag att jag skulle få negativ respons av det, men allting är ju bara så sjukt mycket bättre nu? Det borde väl va tecken på att jag gör det rätt? Så nu när jag inte hade nått att göra så sökte jag och läste lite, tyckte den här artikeln var ganska vettig och trovärdig. Kopierar lite citat men här är hela artikeln för er som vill läsa. 

http://www.metro.se/halsa/overtraning-nar-det-goda-blir-farligt/Objijz!48490/

"– Så länge träning är kul och man hittar en balans mellan träning, vardag och återhämtning kan man träna mycket. Men när träningen blir ett tvång och en negativ påverkan på vardagen bör man stanna upp och söka hjälp, säger Ulrika Jedeskog, personlig tränare och legitimerad sjukgymast."

Jag ÄLSKAR att gymma, det är som mitt andra hem. Bara tanken under skoldagen när den snart är slut och jag ska åka och träna efter gör att jag håller humöret uppe. Visst, lite tvång har jag säkert också. Skulle bli jätteledsen om det går en dag som jag inte kan träna på, men det är inte så att jag skulle gå i taket för det.

"Planerar man sin träning och har stor variation kan man i princip träna varje dag. Det är dock otroligt viktigt med återhämtning.
– En till två vilodagar per vecka kan vara till mer nytta än att köra på om man känner sig sliten. Våga lyssna på vad kroppen säger, säger Ulrika Jedeskog."

Jag har en väl planerad träning och tränar olika kroppdelar varje gång. Konditionsträning står det överallt om och min gympalärare har sagt att det kan man göra varje dag utan problem. Såhär ser mitt schema ut:
Dag 1: Crossen minst 40min + bål
Dag 2: Crossen minst 40min + rumpa och ben
Dag 3: Crossen minst 50min + armar och rygg
Sen går det runt hela tiden. Så jag återhämtar mig alltid. Sover minst 8 timmar varje natt och äter bra! Utan bra kost och sömn kan man lika gärna skita i att träna! Och jag tränar ju inte så hårt att jag typ inte orkar röra mig dagen efter. Jag kör mer lagom och ofta.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0