bortom all rum och tid

Bra och dålig dag idag. Började bra med att jag klara matteprovet! Sen också att vi fick sluta klockan 12, sjukt skönt! Så vi åt lite i skolan först, sen in till stan och handla present till Sassa som fyller imorn! Sen boka in körlektioner 4 veckor framåt och sen gymmet. Bra pass idag! Men efter det gick det skit.. Skulle åka hem med moppen, helt plötsligt hör jag en smäll och den börjar vingla skitmycket. Så stannar, provar att köra lite men går fortfarande inte. Så ringer pappa och precis när jag ska förklara vart jag är så han kan komma och titta på den så dör telefon. Asså det var juu bara självklart!! Så visste inte vad jag skulle göra. Pappa hade ingen aning om vart jag var, kunde inte ringa nån, hade inga nummer eller nånting. Men bestämmer mig för att försöka åka tillbaka den lilla bit jag kom tillbaka till gymmet. Gick in dit och fick låna telefon där. Fick inte tag i pappa, var upptaget hela tiden. Så försökte jag med mamma, som la på när jag ringde. Kul! Kunde ju inte stå där heller och ringa med deras telefon hur  läge som helst. Men mamma ringde upp efter en liten stund så äntligen fick jag tag i nån! Berätta var jag var så skulle hon ringa till pappa. Så vänta där ett tag innan han kom så kolla han på moppen och så visade det sig att det var punka på bakhjulet.. Inte konstigt att den vart så seg ett tag. Så vi lasta in den i bilen och åkte hem. Såg ju väldigt bra ut, inte alls misstänksamt att vi lastar in den där bak, inte alls som om vi stal den.. Men kom hem, värmde lite rester, orkade verkligen inte laga nått, och sen börja dansen. Det gick bra iallafall. Tur att jag får avsluta dagen bra!

min känsla imorse.. Vill att 2:an ska va slut nu och gå i 3:an!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0