tar nya tag till nästa gång!

Gick helt okej idag. Första tävlingen på året har jag inte så stora krav på. Visst vill man att det alltid ska gå så bra som möjligt, men både hästen och ryttaren är lite ur tävlingsformen.

1m 10 fel, Framridningen gick riktigt bra. Jättelydig och fin! Sen banan gick rätt bra, men på näst sista så red jag som en jag vet inte vad. Vart nervös och låg jättedåligt så tröck på henne så hon typ snubbla över hindret. Så fick stanna henne så hon inte hoppa nästa hinder och la en volt istället. Har man fel innan så finns det ingen anledning att riskera att det händer nått. För det hade nog inte gått så bra om jag försökt hoppa hindret då. Så annars var det bra, förutom den andridningen..

110 cm 4 fel, Mycket bättre runda. Båda jag och hon var väldigt trötta i huvudet efter att ha väntat i 2 och en halv timma. Så hon blev väldigt stökig. Lite okontaktbar väl inne på banan sen. Så hon var mycket galnare och var lite stökigare. Men det var ändå bättre, hon rev tvåan. Hon kom något stort, men det var många andra som rev det hindret utan anledning. Så antar att det var nått med hindret. Men är ändå okej nöjd med rundan.

Tar nya tag till nästa tävling i Söderköping!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0