var beredd på ett långt inlägg

Haft fullt upp idag så är så himla trött i bena. Känns som jag inte suttit ner nånting typ. Sov ganska länge för att vara mig, halv 10 ungefär. Hade kunnat sova längre men tvinga mig upp för ville vakna till lite och hinna med allt innan hoppträningen som börja klockan 1. Käka frukost och mocka innan jag tog in Fiona. Sen till träningen gick sådär. Börja med en jättestressad häst på framridningen. Framhoppningen gick bra. Lyssna bra både tillbaka och framåt. Men sen till banan vart hon galen. Inte jättestark men hon lyssna ändå inte. Så hon var tillräckligt stark kan man säga. Hade skapligt ont i fingrarna efteråt. Så det får bli det skarpare bett nästa gång. Trodde det skulle gå idag utan det men nej. När det blir många hinder irad så taggar hon till så mycket och får upp så mycket fart. Men det fanns bra delar också såklart. Men man tänker ju alltid bara på de dåliga tyvärr.. Snälla mamma filmade lite idag. Men får se om jag lägger upp den. Stanna henne och la många volter och gjorde om linjer för hon inte lyssna så videon blir så lång. Kanske gör det senare. 

Sen efter träningen käka jag lite för att sedan åka upp till nyrk igen för att fota Linn. Efter det åkte vi och handla och sedan fixa lite med hagar och löshoppa lilla Diamant. Söt är han. Tog lite bilder då. Sen fick jag äntligen gå in och sätta mig. Är så himla trött i bena idag. Gissar på att det är kombination från mjölksyran efter löpningen igår och hoppträningen idag. Mest hoppträningen tror jag. Hon krävde sin ryttare idag kan man säga.. Men det är inte bara negativt. Riktigt skön känsla att ha en häst som lär en att rida ordentligt. Men har väldigt mycket kvar innan jag kan säga att jag är en duktig ryttare. 

Bild jag tog på Linn idag



och söta bebis idag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0