riktigt bra känsla!

Gick riktigt bra på hoppträningen idag. Både häst och ryttare skötte sig. Är aldrig nöjd med nått jag gör men börjar bli lite nöjd med min ridning faktiskt. Är väldigt säker och bra avståndsbedömning. Det är ju självklart mycket att träna på för alla som man kan bli bättre på.
Fiona var väldigt fin i galoppen. Helt av från handen och kunde ändå galoppera kort. Hon blir alltid väldigt stark i hoppningen men ändå kontrollerbar. Så fick en bra känsla och fick till många riktigt fina språng! Höjer inte upp hindrena nått direkt än. Utan ligger på 100-110. Känner att jag inte behöver hoppa högre än eftersom det ändå inte är några tävlingar förens i slutet av mars.

Min häst lyckades även med det omöjliga idag. På ett språng använde hon sina framben så mycket så hon knäppte upp martingalen. Vi trodde att den hade gått sönder först, men hon hade böjt in bena så mycket så hon öppna den så den lossa. Hahah, ja hon lyckas med det mesta min lilla häst. Hon försökte även bocka idag igen, men hon är inte så bra på det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0