Thailand, världens bästa land

Kom hem igår från den bästa resan jag varit på i hela mitt liv! Thailand är världens bästa land, ingen tvekan om saken! Det bästa var nog att av nån anledning fick jag sånt självförtroende där nere, kände mig som en helt annan människa. Folket som bodde där var så snälla och roliga allihopa, man hade kunnat gå fram och snacka med vem man ville. Jag hade kunnat göra massa konstiga saker utan bli idiotförklarad, som man blir här i sverige. Jag kände direkt när jag kom till sverige att jag blev mitt gamla jag igen, vågar inte göra nånting längre. Blev osäker. Men hur som helst! Vädret har varit kanon, solen sken varje dag! Jag drar veckorna lite för vad vi gjort, så var beredd på ett lååångt inlägg men många bilder!

De 4 första dagarna var vi i kata beach. Det var väldigt fint men lite för mycket ombyggnader. Stranden var väldigt välskött och väldigt fint! Hahah, dagen vi anlände så gick vi ner och bada så fort vi kunde och vi lyckas ju med allt. Vi sprang ner i vattnet, glatt förbi rödflaggorna som betyder att man inte får simma, och bada. Efter ett tag orka vi inte mer och skulle simma in men märkte efter ett tag att vi inte kom nånstans. Vi simma och simma och simma men kom bara längre ut. Så pappa fick vinka efter lifeguarden som fick komma ut och hjälpa oss in, hah! Så himla typiskt oss, men det var roligt också! Annars de dagarna sola och bada vi mest, shoppa lite oså.





Sen flyttade vi till Karon beach. Det var ett lugnare stället men väldigt mysigt! Vårat hotell låg precis vid stranden vilket var underbart! Andra dagen där bokade vi en dagstur till phiphiöarna. Det började med Maya Bay, där filmen "The Beach" har spelats in. Sen åkte vi till Monkey beach, men vattnet var så högt den tiden så stranden var borta. Sen åkte vi runt och kolla lite, Viking Cave och annat som jag inte minns namnet på. Sen påväg till Phi Phi Don snorkla vi, min första gång vilket var ascoolt! Sen åt vi. Efter det åkte vi till Koh Island, sjukt vacker ö! Att åka speedbåten var sjukt kul! haha, älskar att åka båt! Sen andra dagen i Karon slappa vi och bara låg på stranden. Dagen efter det åkte vi på en saffari dagstur. Då fick vi gå över bron mellan Phuket och fastlandet. Sen mata apor, kolla på sköldpaddsgrej där de tar hand om sköldpaddorna, sen rida elefant, bada i vattenfall och sist bamborafting. Det var roligt! På vägen hem sen fick vi prova på gratis thai massage. Var först jätteskönt men vill inte göra om det! Hahah, var inte beredd på nånting och helt plötsligt tog han tag i huvudet och knäckte till. Sen även i öronen! haha, det var jätteäckligt! Sen gjorde vi inget mer direkt speciellt. Vi hyrde en motorcykel och åkte till Patong för att boka hotell och stanna där över dagen.



Sen flyttade vi till det bästa stället på hela jorden. Nämligen Phi Phi Don. Men första intrycken var en liten besvikelse då jag trodde det skulle va mer natur, som på Maya Bay. Det var sjukt mycket shopping, resturanger och hotell. Men när man vant sig vid det så var det askul! Vattnet var ju sjukt vackert och strandfesterna på kvällarna var jätteroliga! Häftiga eldshower och lekar. Andra dagen där hyrde vi en longtailbåt och åkte till Maya Bay en gång till. Vilket var kul för då kunde vi va där utan att behöva stressa tillbaka. Sen snorkla vi även där. Asså det vattnet.. Jag blev helt lyrisk, som om det var overkligt! Det var så klart och mängder av färgglada fiskar framför en. Sjukt coolt.. Sen åkte vi även till Mockey beach en gång till och då fanns stranden där så vi gick ner till dem. Men det var som sagt verkligen en sjukt rolig ö! Ska verkligen åka dit igen!



Sen flyttade vi till Patong Bech. Där var det mer liv. Mycket folk, sjukt mycket fest på kvällarna, transvestiter överallt mm! Men det var ett väldigt roligt stället! Jag tycker inte om när det blir för lungt. Men vi gjorde inga utflykter. Vi mest shoppa, sola och bada. Det var väldigt roligt! I måndags, dagen innan vi skulle åka hem var pappa och jag väldigt busiga och tatuera oss! Pappa fyllde i sin och jag gjorde min jag velat ha jättelänge och skulle ändå göra den. Är så sjukt nöjd med den så jag kan inte beskriva med ord! Annars finns det inte så mycket mer att säga förutom att jag ska dit nästa sommar igen. Så, så fort jag får min lön så ska jag fixa ett sparkonto och börja spara pengar. för kommer förmodligen åka med kompisar då. Pappa kanske hänger med med en av hans kompisar också men kommer betala själv. Sen har jag även en dröm som jag bestämt mig för att försöka uppfylla, oavsett vad folk säger, att flytta till Thailand. Det är min dröm och ingen ska få hindra mig från att följa den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0