Lite skillnad på henne

Första hoppträning för året avklarad och det gick riktigt bra för att vara första ute. Förra året när det var ute första gången så var hon skapligt galen. Men har lite mer koll på henne nu än vad jag hade då så vet mer vad jag gör nu. Framridningen gick rätt bra. Ganska spänd till en början men slappna av efter ett tag och blev ritkigt fin! Framhoppningen gick också bra. Råkade göra en miss en gång så hon kom lite nära men det gör inte så mycket. En gång är ingen gång. Det mesta flöt på tycker jag. Hon vart lite stark ibland så stanna henne en gång i banan men annars var känslan rätt bra. Skönt att få börja komma ut med henne eftersom hon är en springig häst så blir det lättare med lite störra ytor även fast vårat ridhus är fin! Även hennes kondition kändes väldigt bra. Hon orkade lätt med hela lektionen.

första hoppträningen förra året såg lite mer ut såhär.. Lite skillnad på henne nu! även min ridning



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0