ljusen är tända för dom som har lämnat vår plats så snabbt

Nu är äntligen läxan klar, fast den är tills på fredag, men eftersom jag inte har nån läxa tills imorn och har två tills på fredag är det gött att göra lite i förväg. Så den är asbra! Idag vart det vila för Fiona. Vi hade tänkt att rida ut men det hade inte vart nån idé för det hade och höll på att regna så mycket så det hade blivit typ samma sak som att vila. Och dessutom hade utrustningen blivit så smutsig och blöt. Det blir bara massa onödigt jobb.. Så jag får ta att hon kommer va lite pigg imorn men det gör inget. Hon kan knappast bli värre än vad hon va förra veckan, he he..
Hade även tänkt att fika lite efter skolan men hade ingen lust.. och det är ju egentligen bra, mindre fett till min kropp.
Och det va så himla hemskt i skolan idag! Sista lektionen så jobbar vi med politik. Vi är bara 5 stycken i klassrummet för de andra är på andra ställen och jobbar. Malin och jag sitter på ena sidan och Ebba, Jessica och Gzim på andra. Helt plötsligt hör jag att någon nästan springer ut från klassummet. Det var Ebba som grät jättemycket och hörde bara "hennes mormor" men anade vad och anade rätt. Hennes mormor hade dött. Kan inte fatta hur hemskt det måste va! Kan aldrig heller tänka tanken på om någon jag kände dog, usch hemskt..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0