hoppkurs dag 2

Idag gick det riktigt bra! Från att vara väldigt billig har hon nu blivit dyr igen. Vi provade Annies nathebett som funkade riktigt bra! Men bara i hoppningen tyvärr, för hon kändes inte så jätterolig i markarbetet. Men det är sånt man får ta. För det är inte så kul att behöva dra och slita henne i munnen. Så mamma och jag prata om att köpa ett flippanbett eftersom hon trvis mer på ett rakt bett. Och det är ju bra för man kan göra det skarpare så lätt. Då är det bara att rida fram på det snällaste och göra det skarpare till hoppningen sen. För det nathebettet jag har nu går inte lika lätt att göra så mycket skarpare man skulle vilja ha. Det går bara att spänna remmen. Men hon kändes riktig fin i hoppningen och gjorde sitt bästa hela tiden! Blir så stolt över henne, för hon gör verkligen allt hon kan för att inte va i bommarna. Hon va i ett räcke med plankor. Annars höll hon sig ifrån alla bommar. Och det var riktigt jobbiga övningar för henne. Så var det en oxer i banan sen som stog självt (de andra var mer övningar) och då fick jag så himla bra känsla på det! Fick in förhållningen på precis rätt ställa och kunde lätta av och så fick hon ett underbart språng! Den låg på 115. Så det kändes riktigt bra!
Sen på framhoppningen när vi hoppa fram på en kryssoxer med två bommar innan låg den på 130. Hähä var tvungen att nämna det. Stolt tjej tappa tyglarna i luften för hon hoppa i så mycket men fick tag i dom innan hon landa sen igen. Haha fick panik när jag såg dom typ vid hennes öron.

Så nu älskar jag in häst igen och hon är riktigt dyr om nån skulle vilja ha henne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0