"olycksdrabbad dag"

Ja, idag hade horoskopet rätt för en gångs skull, fast inte på ett roligt sett.. Skulle ut på en mysig ridtur i skogen idag. Men jag kom inte så långt. Typ 20 meter från stallet. Då blir Fiona rädd och sliter sig och springer iväg i världens fart! Det är ingen idé att springa efter men jag följde ju självklart efter. Men hon vände ju och kom springandes emot oss några gånger men inte för att komma tillbaka, mest bara för hon inte ville springa förlångt ifrån de andra hästarna i hagen förmodligen. Vi fick mest stå och vänta tills hon skulle stanna själv för det skulle va helt omöjligt att stanna henne. Som tur åkte ju inte tyglarna över halsen. Är alltid så rädd för det, fast det är jag nog inte ensam om. Sen kom det som jag nästan väntat på. Hon gick omkull. Stackars henne. Men tur i oturen var det på en järde så hon landu ju mjukt. Men kan ni tänka er att inget av utrustingen gick sönder! Eller ah, de vart ju inte vackra. Min stackars nya sadel som är alldeles ny..Men det gick bort rätt bra med smörj. Men det kommer alltid va som ett väck tyvärr.. Men det viktigaste är att Fiona klara sig bra! Kan aldrig ens tänka mig tanken om något ont skulle hända henne! Vi tog in henne i stallet direkt efter och tog av sadeln och så och gick ut på en promenad med henne så hon inte skulle bli stel ifall hon slog sig lite.

Det syns inte så jättebra på bild för min kamera gillar inte att ta kort på smuts.

Där repan är vek det sig så insidan gneds mot marken


vackert..




Kommentarer
Postat av: PATRICIA

svar: supermysigt och bada med hästen en varm dag :D

2011-05-26 @ 21:24:49
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
Postat av: Linn Strelin

Vilken otur! Men det var ju skönt att hon inte skadade sig :)

2011-05-28 @ 11:49:41
URL: http://ztreliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0