slut med dummheterna

Idag märktes det verkligen att jag har ett sto. Men jag har aldrig förväntat mig något annat, jag visste vad jag köpte. Som hon brukar när jag rider på banan i slutet stannar hon bara och vägrar gå, och eftersom jag inte rider med spö för hon är så känslig lyssnar hon inte när jag kickar henne. Och idag var hon asjobbig med det. Det vart lite jobbigt för henne och då skiter hon i det. Men fick låna ett spö när vi hoppa om i slutet och då vart hon minnsan lite uppmärkssammare. Hoppa i som tusan på sista hindret! Hade även väldigt svårt att se några avstånd när solen låg så lågt i motljuset så klanta mig lite ibland. Var även väldigt trött för jag har jobbat hela dan. Så kunde inte riktigt fokusera så bra hela banan. Men jobbar inte lika länge imorn så det ska nog inte påverka tävlingen nått. Men annars kändes hon fin och ställde upp. Så nu ska jag börja ha ett hoppspö ett tag tills hon slutar med dumheterna.

bilden är inte från idag


Kommentarer
Postat av: tildebergman - hästblogg!

sv; oj men ser man på, följde visst redan dig också ! :)

2011-07-13 @ 22:17:41
URL: http://tildebergman.blogg.se/
Postat av: Linn Strelin

Nej det är tvärt om! Ston är lätta på humöret medans valacker är tjurskallar, haha ;)

2011-07-17 @ 00:18:32
URL: http://ztreliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0