inte haft nån lust

Hej alla! Förlåt för jag inte har uppdaterat nått, men har VERKLIGEN inte haft nån lust! Och då bukar det va bättre om man väntar lite. Men är egentligen fortfarande inte så jättesugen. Men när jag väl skriver är det kul ändå, haha beslutsångest.

Okej, det kan bli lite långt inlägg men ska försöka fatta mig lite kort. Det här har hänt de dagarna jag vart borta.

På söndagen jobbade jag hela dagen på nyrk när det var tävling. Riktigt kul när det va så bra väder och många fina hästar!

På måndagen började skolan. Var först väldigt uttråkad för den börja men nu är det faktiskt ritkigt roligt! Lektioner är ju aldrig roliga men klassen är ju så skön! Älskar den!! Känner att jag verkligen kommer ha mina tre roligaste skolår nu!

Igår (tisdag) började lektionerna. Var lite svårt att hitta ibland där man inte gått så mycket men det gick bra ändå. Red även på banan. Det gick riktigt bra. Hon var jättelätt och fin i handen. Galoppera inte så mycket för hon vart l spänd av en anledning som vi fick reda på idag..

Idag fika jag efter skolan och satt och snacka ett tag. Sen åkte jag hem för hoppträning. Det började jättebra! Men sen på banan hon gick inte dåligt men hon kändes lite annorlunda. Men det var för att sadeln gled jättemycket till vänster såg vi. Det är nog från i fredaga när det regna så mycket på henne så hon förtfarande är så öm. För när jag hoppa upp så gick hon jättekonstigt, bara sänkte ryggen. Men jag tänkte att hon värmer ju bort det. Men vi fick avbryta i slutet. Så kolla vi när hon bara skritta så gled den över på vänstersidan. Jag kan säga att det va inte så jättelätt att hoppa när sadeln gled så mycket. Så det kändes bra att vi avbröt och inte fortsatte:)

Ja, det var väl det mesta tycker jag. Eller en liten sak till. När vi skulle släppa ut Fiona kände hon för att ge igen lite från att få springa med en sadel på sned. Så hon kände för att trampa mig på foten. REJÄLT! Så nu när jag har foten normalt på marken nuddar inte ens tårna marken.. Men får hoppas att det svullnar ner imorn. För kul att gå och halta och gå i alla trappor..








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0