remember those days

Hade en äckligt bra dag igår! Kände mig väldigt duktig och ah, den var bara asbra helt enkelt! Började dagen med ett pass på gymmet, som gick kungligt bra! Sen till skolan, hade två lektioner som jag fick massa gjort på och sen när efter det så skulle vi jobba med gymnasiearbete. Men Sassa och Kiki hade möte först, som vanligt.. haha, så jag passade på att jobba själv med andra grejer medans jag väntade. Skrev klart en svenskauppgift, gjorde allt förarbete till ett arbete i samhällkunskapen så det bara är att skriva och kom på bra frågeställningar till vårat gymnasiearbete. Var galet trött efterår för det var intensivt arbete, men det kndes bra i själen! Äntligen fick jag verkligen till dem där dummafrågeställningarna så vi har något att jobba efter! I alla fall, sen när jag kom hem så bytte jag om och gick ner till stallet och mocka. Mamma ringde och fråga om vi skulle rida igår då, istället för idag, och jag tänkte varför inte. Kan va skönt att vara ledig på en fredag och jag tackar ju aldrig nej till att rida min underbara. I alla fall inte nu i början. Och det kändes så himla sjuk bra! Början av passet var det massa stressmoment för henne, en longerande häst som bralla och höll på, en himla massa smackningar och prassel. Men hon släppte så sjukt fint. Får så himla bra känsla med henne nu. Blir så lycklig! För såhär fin och bra känsla vet jag inte om jag haft nån gång direkt med henne. Tänk sen när hon har byggt upp kondition igen och jag kan börja jobba henne påriktigt! Länkat galet tills jag får börja hoppa btw.. Men det kommer snart. 

Idag har det varit gaaalet slappt asså, nästan för slappt.. Var näst intill helt ledig från skolan, inte skolarbeten då, men från skolan. Ändå var jag där, men det var för att vi skulle ha jobbat med gymnasiearbete. Men Malin och jag gjorde det. Sassa och Kiki hade möte igen, men de får jobba ikapp det nån annan dag. Sen hem och försökte göra lite arbetem. Inte lätt sså. Det med ungdomspolitik är svårt, en blandning av att jag varken vet vad jag ska skriva eller hur jag ska hitta allting.. Men men, det ska nog lösa sig. Fick lite skrivet i alla fall! Förut på eftermiddagen när hovis var ute till Tara och ponnysarna passade jag på att ta en rejäl putsning på min tant också. Drog bort lite päls, tvätta svansen, rykta och ah allt sånt. Så fin blev hon! 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0