bästa platsen på jorden just nu

Åhh herregud vad skön soffan är just nu asså, kan inte ens beskriva med ord! Har hållt igång precis heeela dagen utan vila nån gång. En kvart vid lunchen då, förlåt för att jag ljög.. Men klagar verkligen inte! Jag gillar att ha saker att göra! Mår bra av det:) Men i alla fall, började dagen med frukost, lät magen vila lite och sen in till gymmet för ett magpass. Har verkligen börjat gilla magpassen bara för jag tycker det är så äckligt snyggt med synliga magmuskler! Så väx nu mina små söta. Hem, bytte om och tog cykeln upp till nyrk bara för att det var så underbart väder för att mocka, fixa påsar osv. Sen hem igen, åt lite och sen påt igen. Ut till Fiona, som gick att fånga idag. Visar att hon mår mycket bättre nu, himlans skönt för har varit ganska ledsen för hennes skull när hon blir så stressad i psyket.. Så det blev jag jätteglad över. hon fick massa morötter och så gick vi ut på en långpromenad i solen ute i skogen. Så mysigt! Hade kunnat gå i evigheter, men 75 minuter räcker gott och väl! Trodde inte det hade gått så lång tid ens. Men det är lagom för Fiona nu att bara gå promenad. Det är bra träning det med! 
Sen gick jag in igen, bytte om till ridkläder och tog bilen upp till nyrk för att rida Lova, systers foderhäst. Annie är i Ullared idag så hon hinner inte, därför jag red. Men det blev bara en halv runda, haha, eller vet inte vad jag ska kalla det. Red till hälften tills jag fick smaka grus. Hon är så liten och har ingen framdel jämfört med Fiona och slängde sig på en millisekund så fanns ingen chans att jag skulle sitta kvar. Blev väldigt rädd för hon sprang iväg, förståeligt då hon inte känner mig så väl. Så började springa efter, inte riktigt lika snabb så hon var ju borta bara inom några sekunder. Men var väldigt säker på att hon skulle springa hem, men var ändå rädd ifall det skulle hända något så sprang på hela vägen hem, Var ju inte kort direkt heller. Usch vad tröt jag var! Men som tur var hade snälla klubbkompisar tagit hand om henne och ställt in henne i boxen med täcke på och allt. Tack!! Så kollade till henne att hon inte hade snubblat och slagit på sig eller nått och åkte hem igen till nästa stall. Fixa allt där i en timme och tog in hästarna. Gick sen till slut in och tröstade mig med 2 toast. Gud vad bra dem smaka! Hahah, när man är trött så är det ju så galet gott.. Duschade sen, smörjde in mig och myser nu ner mig med kaffe. Underbart.. 

Blev visst väldigt långt inlägg det här, men fanns ju en del att berätta. Igår gick jag också en långpromenad med Fiona, lika mysigt då med. Sen så red jag Lova i ridhuset. Igår hade stackars syster sovit typ inget och jobbat länge på det så jag tog henne glatt. Hade inte ridit nått sen i onsdags så var väldigt ridsugen. Det gick bra i alla fall för att vara första dressyrpasset med henne. Till skillnad från idag.. Hahah! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0