29. Någon jag skulle riskera livet för

Brukar ofta tänka på sånt där. När man väl är i den situationen då man måste tänka så snabbt. Hinner man offra sig eller kommer man bara stå där som en idiot och titta på? Man har en chans, sen är det kört, förlorat. För jag vill ju självklart leva så länge som möjligt, men skulle aldrig vilja göra det med att ha skulden på mig att en vän eller familjemedlem dött på grund av mig. Om man har ett val, att någon säger "anting dör din vän eller du" då väljer man självklart att dö själv. Men om kompisen kanske ligger framför ett tåg t.ex, kommer man va tillräckligt kvicktänkt att hinna slänga sig för att rädda kompisen. För det är det man vill. Men har varit med om att man blivit så rädd att man inte kan flytta sig. Vet inte vad jag kommer göra om jag hamnar i en sån situation, men jag hoppas att det blir så att jag älskar den personen så mycket att jag lyckades tänka klart och rädda den personen..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0