min jul

Hade en sjukt bra jul igår! Eftersom gymmet var stängt bestämde jag mig för att vara världens bästa dotter igår. Så på morgonen fixa jag allt i hela stallet, åt alla 4 hästar!! Mocka, strössla, soppa, fyllde på vatten, gjorde höpåsar, bar ut vatten till hagarna osv. Rätt jobbigt faktiskt.. haha! Sen in och började städa i huset. Damsög och skura golvet, plocka undan allt som låg framme, damma mm. Så då kände jag mig väldigt generös, vilket man ska vara på julafton. Sen när syster kom hem vid halv 4 öppna vi våra paket vi köpt till varandra i familjen. Fick massa fina saker! Sen vid 5 åkte vi till mormor och morfar. Åt sjukt god mat, önska verkligen att jag hade orkat mer! haha, blir så besviken när jag blir mätt.. vill ha mer.. Men vi tog med lite rester hem som jag käkat idag. Sen efter vi ätit myste vi lite och öppna paket, hade det ällmänt jättetrevligt. 
Idag börja mamma och jag med att rida ut en sväng på morgonen, lite mysigare när det inte var så kallt. Men jobbigt för stackars hästarna med all den nya tunga, blöta snön som hade kommit.. Sen chilla jag lite en stund, pilla på alla mina saker jag fått i julklapp. Och sen in till gymmet som hade öppet en stund idag. Hade på mig mina fina nya träningskläder så kände mig extra fin! Hem och käka, chilla lite till framför film och sen förut hälsa vi på farmor en sväng som inte kunde vara med och fira igår. Bytte paket och prata. 

Önskar att jag skulle orka ta kort och visa allt jag fått med nu har jag använt en del grejer och orkar verkligen inte lägga fram allting, haha! Men är jättenöjd med dem iallafall!

lite bilder från igår


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0