Hungrige Harry

Tänkte berätta lite om min underbara ponny som såldes för ett tag sedan.
Han var min första egna ponny. Vi köpte honom för ca 3 år sedan då han var 13 år gammal. Han är en d-ponny, 142,5 cm i mankhöjd. Även om han inte var den mest begåvade ponnyn så var han helt underbar! Så personlig och snäll. Vi lyckades kravla oss runt en LC en gång, men det ska ju alltid hända nånting när man äntligen lyckas och i mitt fall var det att jag glömde vägen i omhoppningen. Men jag kom på den rätt så fort så det vart inga fel. Vi har nollat några LD men självklart nollat LC på pay and jumper. För då var det ju hemma och då vart han mer säker. Han är en väldigt osöker ponny på tävlingsbanorna. Framförallt i hoppningen. Men han gjorde alltid så gott han kunde. Någon dressyrtävling kom vi aldrig ut på. Men förra äger tävlade nästan bara dressyr med vinster. Så det var han egentligen bättre på men jag är ingen dressyrtant.
Han såldes för att jag var alldeless för stor på honom. Så nu har han kommit till en mycket mindre tjej och det märktes att han tycker det är skönt. Men som tur är bor han bara 5 minuter bort så jag kan hälsa på honom enkelt och se när de tränar osv.
Jag saknar honom massor men vet att han har det bra. Mår Harry bra mår jag också bra. Och jag har ju Fiona nu så jag skulle aldrig hinna med honom i vilket fall som helst.
Ja det var allt jag hade att säga om honom, han är extremt gullig och drar många ansikten till sig.

har ju inte många bilder på honom här men några har jag. Lägger in en bildbomb sen med andra datorn.





Kommentarer
Postat av: Veronica -En hoppryttare med ambitioner

Svar: Haha, visst är dom! :)

2011-03-08 @ 18:46:50
URL: http://veronicasroka.blogg.se/
Postat av: Meit

Vad roligt att du har borjat blogga igen sa att man kan se hur det gar for dig med hasten! Harry var en angel eller hur! han kommer garanterat charma den nya agaren ocksa!:) Kan inte fatta hur vit han har blivit!! Kram meit

2011-03-10 @ 01:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0