Årsresumé 2011


Januari

Sålde min älskade ponny och köpte Fiona.




Februari

Där hände inget direkt speciellt. Hade precis köpt Fiona och började rida in mig lite på henne. Börja hoppa lite smått. Annie hjälpte mig att hoppa henne lite mer på hoppträningar osv.



Mars

Fortsatte att vänja mig vid henne. Starta en pay and jump på klubben. Hoppa 80 och 90 cm och nollade båda.



April

Fortsatt träning på allt. Även första uteträningen då hon var som ett monster. Och så hade hon inte tillräckligt med kondition så hon vart mycket trött och springig. Men det tog inte många träningar innan det blev bättre.



Maj

Första tävlingen med henne hemma på klubben. Hade nog inte varit med om det inte var för det var hemma. För hade fortfarande mycket kvar att lära mig på henne. Hon lurades och var så snabb att springa på sidan. Hoppade avd B. 90 och 1 m. I 90 sprang hon på på sidan en gång och i 1 m nolla vi.

Har inga bilder från den tävlingen.


Juni

Tävlade i Rappestad. 90 cm, gick nolla och 1 m avd A. Det blev min första omhoppning med henne. Vart jättetaggad. Lite för taggad så gjorde en sväng vi inte var redo för. Så hon stannade, hon fatta nog inte ens att hon skulle hoppa det. Så klappade henne bara och red vidare. Tror det vart  0+10, för red väldigt sakta resten av rundan. Så fick 6 tidsfel.



Juli

Tävla i Heda. Nolla 90 cm och kom 8 i 1 m. Bra runda, i omhoppningen vart hon trött och rev ett. Så resultatet blev 0+4. Men kom ändå 8 på det.



Augusti

Tävla hemma på klubben. Var med i div 11 laget. Så först en förklass, 1 m. Riktigt bra runda! Kom på 12:e plats om jag minns rätt. Sen i lagklassen vart jag nervös. Gick bra till sista hindret då jag ville bli "färdig" så gasa på så hon rev.. Men annars bra!



September

Fiona hade lite ont i ryggen. Så hon hade vilat från hoppningen ett tag. Men vi tyckte hon var bättre så vi tävla en klass i rappestad. 1 m. Hon hade fortafarnde ont i ryggen så det funka inte bra. Så hon rev ett och stanna på ett. Så hon fick vila efter det och fick akupunktur och gick utan ryttare i 3 veckor. Men fick va hoppledig längre.



Oktober

Vila fortfarande lite från hoppningen. Började träna lite för Anna Emanuelsson i slutet av månaden. Annie åkte till skåne så har inga fler bilder.


November

Tränade vidare för Anna Emanuelsson och lärde mig sjukt mycket! Alla små finslipningar föll på plats. Men slutade inte träna för Ingrid Stark för det. Det kommer jag aldrig göra.

December

Bästa månaden på året! Hade nån träning för Anna kvar och tävlade i Mantorp. I 1 m kom jag trea, helt otroligt bra runda! Debuterade 110. Gick jättebra! Fick ett nedslag i kombinationen men är ändå jättenöjd med rundan!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0