resultat Åtvidaberg

Gick både bra och dåligt igår. Åtvidaberg var en fin och bra anläggning med kanonfint ridhus men parkeringen var katastrof. Alldeles för långt ifrån, så man hade ingen aning om vart man låg i tävlingen om vi hade väntat där. Framridningen var den värsta jag ridit på länge. Hästar överallt, bakom och framför hindrerna så man höll på att landa på dem.. Men! Det gick ändå.

110 cm, 8 fel+ eventuella tidsfel: Som sagt, så var den framridningen sjukt dålig. Och det var massa ekipage som inte dök upp, så det blev sjukt stressigt. Hann inte ens gå klart banan, kom till hinder nummer 5, sen var jag tvungen att gå ut så fick kolla banskissen istället.. Så ja, var ganska så avstängd i hjärnan, ingen fokus alls. Väl inne på banan kände jag mig ganska borta. Satte ingen vidare galopp i henne så hon var duktig ändå. Rev ett på en distans och kom sjukt galet fel på ett hinder, så hon var duktig och stanna. Inte en runda jag är stolt över, den glömmer vi!

115 cm, 4 fel: Sjukt mycket mer nöjd med denna runda! Väldigt nöjd faktiskt! Fick en något bättre framhoppning och var mycket mer fokuserad. Så satte upp en bättre galopp i henne, vilket gjorde sjuk skillnad! Hon hoppa jättefint och det flöt på riktigt bra! Fick ett oturspet i kombinationen bara. Den låg sist i banan och var en räckeskombination så det blev ganska trångt för henne så hon släppte bak. Lite synd, men annars en riktigt bra runda!

Nästa tävling blir i Vikbolandet, den 20:e, tror jag det blir.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0