älskar dig ändå

Idag var det iallafall planerat att syster och jag skulle ha en mysig tur i skogen men Fiona tyckte inte det lät så bra med bara mysig. Hon ville ha galen, snabb och rolig på hennes villkor. Vilket det blev.. Vi har inte galopperat nått i skogen sedan i höst så hon var ju skapligt glad! Så på en sträcka när vi galoppera vart hon helt galen! Hon gjorde värsta bocksprånget så jag ramla på sidan men lyckades få tag i vänstertygeln och komma tillbaka i sadeln iallafall. Men efter det började det påriktigt. Det andra var bara en varning. Då börja hon bocka så in i den! Då fick hon användning för sina långa och starka bakben att trycka ifrån med! Hahah, hon är så knäpp! Lyckades sitta kvar ett tag men jag fatta ju att det inte skulle gå. Så ramla av tillslut. Sköts upp i luften så ramla i rätt hårt. Men hade riktigt tur! För va typ en meter ifrån ett träd. Så hade jag suttit kvar bara nån hundradel till så hade jag ramla in i trädet och slått mig riktigt hårt! Men klara mig! Måste faktiskt erkänna att jag vart väldigt rädd när jag såg trädet och trodde jag skulle ramla av i det. Sen skulle Fiona va lite cool och springa runt i skogen och visa sin makt. Så det var tur att Tara var med. Annars hade nog min tös varit borta nu.. Men hon stanna tillslut vid Tara så jag fick tag i henne. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0