Några bra stunder

Ridit Fiona ett pass på ridbanan idag. Hon var skapligt stressad men gick rätt bra till och från. Jobbade mycket med att ställa henne utåt, både långsidor och volter för att få koll på bogarna. Hon blev väldigt lösgjord och fin av det. Men det var jättejobbigt för jag ahde först tänkt att rida i skogen så jag hade inga chaps och det blir så svårt att sitta still med fötterna då. Men hon brydde sig inte så mycket så så farligt kan det inte varit. Sen galoppen gjorde jag samma jobb som i traven. Väldigt fin i galoppen var hon. Av handen, mjuk, följsam och inte galen. Fick en känsla av hela passet ( då hon inte spände sig för det hände sjukt mycket omkring) att jag hade henne bra mellan hand och skänkel. Fick känslan av att hon gick på ett rätt så smalt spår. Tycker att hon var rätt så duktig på att hantera stressmomenten idag. Hästar sprang, hästar gick förbi ridbanan, pappa klippte gräset och så släpptes fölet ut för första gången.

lilla bebisen idag





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0