fungerade enligt planen

Det gick rätt så bra idag. Det kan alltid gå bättre men hon kändes rätt fin faktiskt. Mycket lugnare idag och jag kunde rida lite mer enligt min plan. Gjorde många omställningar på bågar och red mycket på rakt spår för att verkligen få henne rak inom ramen. Fick henne såpass mjuk i sidorna och följsam som tänkt, så är rätt nöjd med passet. Även galoppen var mycket bättre idag. Jag behövde inte göra flera tuden avsaktningar. Gjorde ju en del, men inte jättemånga som kan behövas ibland. Galoppera inte så jättemycket för när hon blir trött ska man inte ta "bara en fattning till", för det funkar inte. För hon är en sån häst och jobbar tills hon inte orkar mer och när hon inte orkar då blir det bara skit av det. Så då är det bättre att avsluta. Men som sagt, är jag nöjd med passet idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0