kan inte få en bättre känsla!

Nu är denna hoppkurs slut. Nästa är om två veckor. Älskar det här, det får mig verkligen att älska ridningen!

Igår var hon ganska pigg på framridningen. Lite jobbig, men helt okej ändå. Vi red fram lite på bommar, sluta, öppna osv. Lite lätt uppvärmning. Sen hoppa vi en övning som var riktigt rolig och bra för att få hästarna att vänta. Ett litet räcke, ett galoppsprång till ett lite högre räcke, två galoppsprång till ett räcke på samma höjd, sen ett galoppsprång till ett mindre räcke. Fiona brukar inte gilla sånt men hon skötte sig riktigt bra. När vi höjde lite kände hon inte för att korta sig så vi rulla ut bommar för att hjälpa henne och det funka jättebra! Så den övningen ska jag träna lite själv på hemma. För övrigt aå funka det mesta riktigt bra! Hoppade inte speciellt högt eftersom jag skulle hoppa idag också.

Idag var hon riktigt fin! Mycket lugnare på framridnigen och i hoppningen. Framridningen bestod mest av öppna, sluta, ganska mycket sidförande. Jobba fram och tillbaka med tempot och så hade vi de fyrkantiga hörnen som jag fattar nu så det gick bra. Sen till hoppningen började vi med travhoppning. Hon brukar inte ha några problem med det så det gick bra. Vi hoppade lite olika övningar och det gick väldigt bra. Även banan. Den låg på 110 och det kändes inga problem med höjden. Men hon hängde upp sig på de blåa bommarna i kombinationen så jag fick låna ett spö för att få igenom henne. Så då funka det och hon gillar att överdriva hoppningen lite när hon vet att man har ett spö. Sen när jag hoppat klart banan hoppa jag linjen igen med kombinationen till oxern utan spö och det var inga problem. Så jag är riktigt nöjd med min fina häst! Har aldrig ridit så bra som jag gör där uppe! Blir så glad!!

Det blev tyvärr ingen film.. Min kamera är lite för avancerad för lilla mammsen..

Kändes som hon hoppa lite såhär på en del språng, känns lite onödigt ibland, men min lilla häst gillar att va speciell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0